טיפולי יופי מפתיעים עם סודה לשתיה

סביר להניח שיש לכם סודה לשתיה במזווה שלכם ואתם משתמשים בה להתפחת קציצות ולביבות, ואולי יש לכם גם קופסת סודה לשתיה במקרר לספיגת הריחות הרעים. מתברר כי מצרך נדוש ושגרתי זה, שמחירו כ-2.5 ₪ לקופסה, יכול לשמש גם כתחליפי 'עשו זאת בעצמכם' לטיפולי ספא יקרים רבים. אז הכינו את האבקה הלבנה, הזולה והשימושית הזו, כי אחרי שתקראו את הטיפים, היא תהפוך לזהב בעיניכן.

ניקוי יסודי של השיער

אם אתם משתמשים במוסים, סרומים, תרסיסים ומוצרים אחרים לצורך עיצוב שיערכם, הם מצטברים ועלולים לשוות לו מראה דביק ומת במיוחד. הוסיפו כרבע מהכמות שישנה בקופסה הקטנה בה נמכרת הסודה לשמפו השיער שלכם. חפפו את השיער ושטפו אותו כרגיל. השיער שלכם יהפוך למבריק וקל יותר לסידור כשתסיימו.

חלופה לשמפו יבש

אנחנו אוהבים שמפו יבש, במיוחד בבקרים שבהם התעוררנו מאוחר, לסידור מהיר של השיער לאחר ביקור זריז בחדר הכושר ובימי קיץ חמים, כשאנחנו מרגישים "שמנוניים" ומזיעים עד לקצות שיערנו בסיום יום העבודה בשעה 17:00. כאשר אתם צריכים להיראות ייצוגיים במהירות ואין לכם שמפו יבש בהישג יד, פזרו מעט סודה לשתיה בשורשי השיער, פרעו אותו מעט והחדירו את האבקה הלבנה לשיער, ולאחר מכן העבירו מברשת וסרקו את השיער.

ניקוי מברשות השיער

הביטו מקרוב על מברשות השיער שלכם. אתם עלולים להיבהל ממה שאתם רואים שם, בעיקר באזור הקרוב לבסיסם של הזיפים. במקום לזרוק את המברשת ישר לתוך פח האשפה, תוכלו להעניק לה טיפול יסודי שיחזיר אותה למצבה המקורי. השרו את המברשות והמסרקים בתוך קערת מים חמים שאליה הוספתם כפית סודה לשתייה למשך 20 דקות. שטפו אותן, והניחו אותם לייבוש על מגבת סופגת לפני השימוש.

תחליף פילינג לפנים ולגוף

כולנו אוהבים את התחושה של ניקיון יסודי של העור, כאשר אנחנו משתמשים בתכשירי פילינג לפנים או לגוף. תחת תכשירי הפילינג התעשייתיים, שחלקם נחשבים למזהמי סביבה רציניים, תוכלו ליצור לעצמכם תכשיר פילינג ביתי ויעיל לא פחות. צרו משחה מערבוב של חלק אחד סודה לשלושה חלקים של מים, שפשפו את עור הפנים והגוף בתנועות עדינות ועגולות ושטפו במים פושרים. טיפול פילינג כזה, כאשר הוא מבוצע פעם בשבוע, מסיר את תאי העור המתים, ממריץ את זרימת הדם והופך את העור למלא חיים ונעים למגע.

תחליף לדאודורנט

אם יש לכם עור רגיש, ייתכן שתוכלו להשתמש בשכבה דקה של אבקת סודה לשתיה במקום הדאודורנט הקנוי. סודה לשתיה מנטרלת חומצות ובסיסים ומכחידה בקטריות, כך היא מפיגה ריחות רעים. היא גם לא תכתים את בגדיכם, כפי שדאודורנטים רבים נוטים לעשות.

להרגעת עור רגיש לאחר גילוח

המגלחות (וגם מגלחים) מכירות את תחושת הצריבה הנותרת לאחר גילוח קו הבקיני, בתי השחי או אפילו גילוח הפנים. הרגיעו את העור הרגיש על ידי תמיסה של כף סודה לשתיה בכוס מים. אפשרו לתמיסה להתייבש על עורכם ושטפו במים קרים. גברים, זהירות! הטריק הזה עובד מצוין גם על גילוח פנים, אבל הימנעו ממגע באזור העיניים.

הלבנת שיניים

לשיניים לבנות יותר בלי כל הכימיקלים שמגיעים עם ערכות הלבנה ביתיות, פשוט פזרו סודה לשתיה לתוך כף ידכם, טבלו מברשת שיניים לחה בתוך האבקה וצחצחו את שיניכם במשך כדקה. הערה: אל תשתמשו בסודה לשתייה כתחליף למשחת השיניים שלכם, מכיוון שמשחות השיניים מכילות פלואוריד, שהינו רכיב חשוב במניעת עששת. נוסף על כך, הקפידו שלא לחזור על ניקוי זה בתדירות גבוהה, מאחר והוא עלול לשחוק את זיגוג האמייל שעל שיניכם.

כדאי לבדוק גם

10 טיפים למריחת המסקרה בצורה מושלמת

חורף, גשום, קררררר… אנחנו עטופות בסוודרים, צעיפים ומעילים… כל כך עטופות, שלפעמים רק העיניים שלנו …

הסרת שיער בלייזר – כל מה שחשוב לדעת

לפעמים, נדמה שאם הייתי מחברת את כל רצועות השעווה שעשיתי שימוש בהן בחיי הבוגרים, הייתי …

האם דאודורנט אכן טוב לנו?

כל מי שאי פעם נסע באוטובוס ביום חם ולח, מצא את עצמו תוהה, למה לא …