4 דרכים מפתיעות לרפא כאבי גב

מאז ירד הקוף הקדמון מהעץ והזדקף על רגליו האחוריות, כאב הגב מלווה אותנו. כל אחד מאיתנו מכיר אותו מקרוב וחווה אותו למשך תקופה קצרה או ארוכה, פעם אחת או פעמים רבות במהלך החיים. הסיבה יכולה להיות יציבה שאיננה נכונה בזמן עמידה, ישיבה או הליכה, עקמת, הפעלה שגויה של הגוף שלנו בפעילויות שונות, נעליים שאינן מתאימות… וניתן להמשיך את הרשימה עד אין קץ… הנקודה היא, שכולנו סובלים מכאבי גב באופן כמעט קבוע, ועל מנת להקל עליהם, אנחנו נוטלים משככי כאבים, מכניסים את עצמנו לחגורות גב וכן הלאה…

ישנם טיפולים רבים שנועדו להקל על כאבי הגב שלכם, כאשר כל טיפול מתיימר לפטור אתכם מהכאב המצמית לנצח, בקלות ובמהירות. אבל, על פי המחקרים האחרונים, אלה הן השיטות שבאמת מצליחות:

יוגה

12 שבועות של שיעורי יוגה הביאו לשיפור גדול בתפקודם של מבוגרים עם כאב גב תחתון כרוני לעומת טיפולים קונבנציונליים (כתרופות או פיזיותרפיה), כך על פי מחקר שפורסם ב- Internal Medicine.

עיסוי

אנשים הסובלים מכאב גב תחתון כרוני ואשר קיבלו עיסויים בתדירות שבועית דיווחו על הפחתה ברמת הכאב לאחר 10 שבועות של עיסוי, בניגוד לאנשים שלא. נתון זה עולה על פי מחקר נוסף של Internal Medicine.

"גם אם הכאב שלכם נובע מבעיה בשריר (נניח, בשל בעיה באחד ממיתרי הברך) יכול להיות ששווה לכם לנסות עיסוי להקלה על הבעיה", אומרת היידי פריית'ר, DO, מנהלת המחלקה לרפואה ושיקום פיזי ב- Washington University School of Medicine in St. Louis.

אקופונקטורה – דיקור

חולים שסבלו מכאב בגב התחתון והלכו לטיפולי אקופונקטורה הראו סימני שיפור מהר יותר מאשר המטופלים שקיבלו טיפול קונבנציונלי.

טיפולי שיחה

מחקר משנת 2010 הראה כי מטופלים שהשתתפו בטיפול התנהגותי קוגניטיבי קבוצתי במשך שלושה חודשים הראו שיפור ברמת כאבי הגב התחתון הכרוני פי שניים מאלה שלא קיבלו טיפול דומה.

גם כאשר מדובר בכאבי גב כרוניים, הטיפול הטוב ביותר שניתן להציע לכם הוא לנקוט באמצעי מניעה מקדימים.

כיצד תעשו זאת?

  • הקפידו על פעילות גופנית מתונה וסדירה.
  • למדו את עצמכם יציבה נכונה והקפידו עליה.
  • אם אתם עוסקים בפעילות גופנית או בספורט כלשהו, הקפידו על נעליים מתאימות לבלימת הזעזועים.
  • הקפידו שלא לשבת במשך שעות ארוכות מול המחשב.
  • אם אתם עובדים בעבודה משרדית, הקפידו לקום מכיסאכם ולחלץ את שריריכם ועצמותיכם במשך מספר דקות בכל שעה.
  • אמצו לעצמכם מספר תרגילים פשוטים וקלים לשחרור הגב התחתון בכל עת שאתם מתחילים לחוש כאב מתקרב. תרגיל "החתול", לדוגמה, הוא תרגיל טוב להקלת הכאב בתחילתו.
  • הקפידו לשחרר לחצים בכל סיומו של יום. ללחצים השפעה מצטברת על הגב שלנו, ובסופו של דבר, כאב הגב מתפרץ וזו דרכו של הגוף לומר לנו כי העמסנו עליו הרבה מעבר למה שהוא מסוגל לספוג.
  • הקפידו לשמור על משקל גוף מאוזן. עודף משקל פירושו עבורכם משקל נוסף שהגב שלכם צריך להתמודד איתו, כשמצבו, ממילא, איננו מזהיר.
  • וטיפ קטן לסיום: נשים יקרות, אנחנו יודעות שנעלי עקב הן טרנדיות וסקסיות להפליא, הן יוצרות לכן רגליים ארוכות יותר וסילואט דק יותר. כל זה נכון. אבל הגב שלכן יודה לכן במידה ותצמצמו את השימוש בהן למינימום.

כדאי לבדוק גם

7 טיפים פשוטים להרגעה בזמני לחץ

לכולנו מגיע להירגע. רוגע טוב לבריאות ולמעשה לוקח פחות זמן ממה שכולנו אולי מאמינים. בפועל אין צורך …

איך לבחור נעלי ריצה?

רוב נעלי הריצה מתאימות לכם וגורמות לכם לחוש בנוח כאשר אתם מודדים אותן בחנות הנעליים, …

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …