כאבי שרירים

בית מרקחת – איך להקל על כאבי שרירים

סובלים מכאבי שרירים? מספר דרכים להתמודדות

כאבי שרירים עשויים להפוך לתופעה מטרידה ביותר, המפריעה לתפקוד היומיומי שלכם בצורה כל כך גורפת, שתצטרכו למצוא פתרונות ומהר. כאבי השרירים הנפוצים ביותר הינם כאבי גב וצוואר, בעוד שאר הכאבים מופיעים לעיתים נדירות יותר, לעיתים בתור תגובה עצבית, או פעילות גופנית יתרה. כך או כך, ניתן לנקוט בכמה וכמה דרכים שיעזרו להתמודד עם התופעה. נתאר 15 מהן לפניכם:
1. להירגע ולנוח – פעמים רבות, שרירים תפוסים מקורם במצבי לחץ ועצבנות. לפיכך, על מנת להתחיל לטפל בכאבי שרירים, כדאי לקחת יום חופש, לדאוג לעצמכם, לכבות את הטלפון, ולנסות לשכוח מכל הבעיות.
2. זריקת וולטרן – אחד הטיפולים המהירים למקרי חירום של כאבי שרירים. זריקה זו משחררת את השרירית באופן מיידי. במידה והתופעה לא חוזרת על עצמה, מספיק לנהל אורח חיים בריא, ולאכול נכון, על מנת למנוע חזרה של התופעה בעתיד.
3. אמבטיה קונטרסטית (תרופת סבתא)– במידה ואין לכם תרופות בהישג יד, ניתן לעשות שימוש בשיטה עתיקת יומין שאבותינו השתמשו בה לשחרור שרירים והקלת כאבים: ראשית ממלאים אמבטיה של מים חמים, טובלים, לאחר מכן –טובלים במים קרים, ולאחר מכן – שוב בחמים.
4. צמחי מרפא – נציגים שונים של הרפואה המשלימה מעידים על תרומם של צמחים שונים להקלה על כאבים, כולל פרחי בך, לובליה, קאוה-קאוה, סימיסיפוגה, ועוד.
5. בדיקות דם (מחסור אפשרי בסידן)– מומלץ לבצע בדיקות דם, על מנת לראות האם חסרים חומרים המשפיעים בצורה ישירה על עבודת השרירים שלכם. לאחר הבדיקה, יש להראות את התוצאות לרופא המשפחה שלכם לייעוץ.
6. ביקור אצל כירופרקטור – מומלץ לבקר גם אצל הכירופרקטור, שיבדוק האם ישנן בעיות כירופרקטיות שגורמות לכאבי השרירים. הכירופרקטור מצדו יכול להפנות אתכם לטיפולים חיצוניים באמצעיות פיזיותרפיה ועיסויים שונים.
7. פיזיותרפיה – פיזיותרפיה זוהי הדרך המקובלת להתמודדות עם טראומות שונות הגורמות לכאבים שונים, כולל כאבי שרירים. אקטואלי מאוד עבור ספורטאים שסובלים מכאבים עקב מאמץ מוגבר.
8. עיסויים – עיסויים זוהי דרך טובה מאוד לשמר את התוצאות החיוביות של הפיזיותרפיה, על מנת שעמוד השדרה יישאר במצבו הבריא, ובגוף לא יצטבר מתח מיותר. חשוב מאוד לבקר מעסה מוסמך, ולדאוג לתאר בפניו את ההיסטוריה הרפואית שלכם לפני העיסוי.
9. פעילות ספורטיבית מאוזנת – אחד הגורמים לכאבי שרירים זוהי פעילות ספורטיבית מוגברת, או בלתי מאוזנת (כאשר פעם בשבועיים אתם מחליטים "להשלים" את כל התרגילים והמרחקים בפעם אחת). מומלץ לפנות למאמן מקצועי שיבנה לכם תוכנית מותאמת, הכוללת חימום ומתיחות.
10. תזונה נכונה (דיאטנית)– על סמך תוצאות בדיקת הדם שלכם, אתם יכולים לפנות לדיאטנית מקצועית שתעזור לכם לבנות את התפריט שהכי מתאים לכם. תזונה נכונה  מונעת בעיות רבות, כולל כאבי שרירים.
11. משחות לשחרור שרירים מכווצים – משחות שנמכרות בבתי מרקחת ללא מרשם רופא יכולות להקל על הכאבים, אך זכרו שהן מטפלות בסימפטומים בלבד, ולא בסיבה שלהם.
12. משככי כאבים – מדובר בפיתרון קצר טווח בלבד, שאפשר להיעזר בו במקרי חירום, שבהם אתם חייבים להיפתר מכאבי השרירים כאן ועכשיו.
13. שיטות שונות של רפואה משלימה – רפלקסולוגיה, רייקיי, טאי צ'י, לכל התורות יכולות להיות השפעות חיוביות על הגוף באופן כללי, ועל כאבי השרירים בפרט.
14. יוגה – יוגה זהו ספורט מעולה שבעזרת אימונים נכונים יכולה לחזק את השרירים מבלי לגרום לכאב.
15. לרכוש מזרן נוח וכרית אורטופדית – שינה בריאה ואיכותית על מזרן אורטופדי וכרית תואמת מונעת כאבי שרירים באזור הצוואר והגב.

 

כדאי לבדוק גם

גיל הזהב

בית מרקחת – איך להקל על כאבי פרקים

כאבי פרקים זו אחת הבעיות שמדאיגות אנשים רבים באוכלוסייה כיום. יתר על כן, אורח החיים …