ארבעה צמחים שיעזרו לך לעבור את החורף בשלום

לאחרונה חלה ירידה משמעותית במספר מרשמי האנטיביוטיקה וביקורים אצל רופא המשפחה בגלל שפעת או הצטננות. אלו עשויים להסתיים בשליחתך הביתה מצוידת במספר תרופות מוכרות (שאינן מחייבות מרשם רופא) ובהנחיה לנוח מספר ימים. זה הוא הפתרון הנפוץ עליו ממליצים כיום רוב הרופאים למחלות אלה, וכתוצאה מכך, תוכלי למצוא את עצמך צועדת לבית המרקחת הסמוך (או לארון התרופות שלך) תוהה, מה הוא הפתרון המתאים ביותר שיגרום לשיפור תחושתך.

קורנית (Thyme) נחשבת לתרופה ידועה, במיוחד בשמן אתרי או בצורתה היבשה. החזיקי אותה בהישג יד, ולכשתחלי, תגלי כי היא מסייעת לניקוי ריאותיך בהיותה מכייחת והופכת את השיעול שלך ליעיל יותר. קורנית מופיעה גם בצורת תה, אשר אותו ניתן לשתות או להשתמש בו במכשיר ליצירת אדים. בכל צורה שלה, את עתידה לגלות, כי קורנית הינה תרופה שימושית מאד.

רפואת האיורוודה עושה שימוש בשורש הליקוריץ כמכייח בגלל תכולת ה-Glycyrrhizin שבו, המשמש כנוגד וירוסים חזק ומסייע לגוף במלחמתו נגד מחלות שונות. כאשר את רוכשת תה (או מוצר אחר) וודאי כי הוא אכן מכיל ליקוריץ, מאחר ואפילו ביצור ממתקים שונים נעשה שימוש באניס כחומר טעם. על מנת להשיג את האפקט הטיפול הנדרש, התעקשי על שורש ליקוריץ ולא על תחליפיו. וודאי עם רופא המשפחה שלך כי אין לך מניעה להשתמש בו, שכן, ליקוריץ עלול להתנגש עם תרופות מסוימות.

שום נחשב לתרופה ידועה ומוכח כמחזק את המערכת החיסונית. צריכת שום היא דבר שצריך להתבצע בשגרה וכפעולה מקדימה, אולם, גם לאחר שחלית, שום יסייע לך להבריא במהירות רבה יותר. שום בצורתו הטבעית הינו יעיל להפליא, אולם, בגלל ריחו החריף, יתכן כי תרצי לשקול צורות צריכה ריחניות-פחות, במידה ותרצי לשהות בנוכחות אנשים אחרים.

תמצית סמבוק (Elderberry) יכולה לעזור לך להתמודד עם תופעות שהינן תוצאה של הצטננות ושפעת. תוכלי לפגוש אותו בשמות Elder, סמבוק שחור ושמות נוספים. גרגירי יער אלה ידועים ביכולתם לצמצם במידה ניכרת את אורך זמן המחלה ולהלחם בעשרה סוגים שונים של שפעת.

בעוד אכיניציאה (Echinacea) נצרכת על ידי אנשים במטרה לשפר את מצב המערכת החיסונית שלהם, היא איננה נכללת ברשימה זו, מאחר והיא עלולה לעורר תגובות אלרגיות אצל לא מעט אנשים. לכן, טוב תעשי אם תבחרי אחד מהצמחים שהזכרנו למעלה. הם יעשו את העבודה עם הרבה פחות סיכון לתופעות לוואי.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

8 טיפים למראה המושלם ביום האהבה

סגנון חג האהבה: מהדורת "הרגע האחרון" (או "זרקתי על עצמי משהו ויצאתי") אנחנו מעדיפים את …