10 דרכים להתמודדות עם עונת הקור

ימי מחלה? מה פתאום? הלחמי בסימפטומים העונתיים בעזרת עצות ממומחים, כל העצות ממניעה ועד טיפים להחלמה מהירה, מאקופונקטורה ועד אבץ.

המדריך האולטימטיבי להישרדות מול שפעת והצטננות

על פי Centers for Disease Control and Prevention, בכל שנה, יפגוש האדם הבוגר הטיפוסי לפחות שתיים או שלוש הצטננויות. דילוג על חיסון השפעת השנתי "יבטיח" שגם אותה נפגוש. אולם, זה לא חייב להיות כך! בנוסף לרחיצת ידיים יסודית (עם סבון, למשך לפחות 20 שניות), "ישנם הרבה צעדים בהם תוכלי לנקוט כדי לצמצם בצורה משמעותית את סיכוייך לחלות" אומרת ד"ר Holly Phillips, רופאה פנימית בניו יורק. "ואפילו במידה ונדבקת, ניתן לצמצם במידה ניכרת את משך המחלה." הצטיידי בטיפים מקצועיים אלה והפכי את עונת השפעת וההצטננות לעונה הבריאה שלך.

  1. פתחי חלונות לרווחה

שהיה בחדר עמוס, בחלונות סגורים, מעלה במידה ניכרת את סיכוייך להדבק במחלות בכלל, ובמחלות העונתיות בפרט. יש לאפשר זרימה קלה של אוויר צח, גם בחדרים מחוממים.

  1. אכלי פטריות

ממחקר חדש של ה- Journal of the American College of Nutrition עולה כי פטריות מחזקות את המערכת החיסונית. אצל אנשים שאכלו פטריות שיטאקה מבושלות יום יום במשך חודש נמצאו פחות גורמי דלקת ויותר תאי T.

  1. הקפידי על שנת לילה מסודרת

מחקר שפורסם ב- Archives of Internal Medicine גורס כי אנשים שישנו פחות מ-7 שעות שינה היו חשופים פי שלושה להדבקות במחלות, מאשר חבריהם שישנו לפחות שמונה שעות.

  1. אבץ

ברגע שאת מתחילה לחוש בסימנים הראשונים של הצטננות או שפעת מתקרבת, זה הזמן לפנות לאבץ. תוך 24 שעות תחושי הקלה בסימפטומים, וזמן המחלה אף הוא יפחת בצורה משמעותית. הכמות היומית המומלצת היא 75 מ"ג.

  1. טפחי על בית החזה שלך

באמצע בית החזה, בגובה הצלע השלישית שלך, מצויה נקודת אקופונקטורה, אשר טפיחה עדינה עליה במשך כדקה בכל מספר שעות תעודד את בלוטת התימוס (Thymus ) לייצר תאי T התוקפים את הפתוגנים.

  1. תמצית סמבוק (Elderberry)

על פי Journal of International Medical Research נטילת 15 מיליליטר תמצית הסמבוק ארבע פעמים ביום, יכולה לקצר את משך הסימפטומים של מחלת השפעת בארבע ימים (בממוצע).

  1. הדליקי את מכשיר האדים

האוויר היבש בתוך הבית המחומם גורם לכאבי גרון ולשיעולים דואבים. שימוש במכשיר אדים ילחלח את האוויר וכך יקל על הנשימה שלך.

  1. כאשר את חשה חולה, זה לא הזמן להתאמץ

כאשר את "רק" אינך חשה בטוב, תוכלי לעסוק בתרגול קל (כהליכה או יוגה) כדי להמריץ את מחזור הדם, אולם, כאשר את חשה שהשפעת או ההצטננות מכות בך במלוא עוזן, זה איננו הזמן להתאמן. תני לגופך להפנות את האנרגיה להחלמה.

  1. גרגרי מי מלח פושרים

תרופת סבתא ידועה ויעילה: ½ כף מלח בספל מים פושרים תחטא את גרונך מהפתוגנים ותנקז את הליחה והחיידקים החוצה.

  1. נוחי בישיבה

כאשר את שוכבת על גבך, הליחה מצטברת בסינוסים שלך, דבר העלול להוביל לדלקת משנית או אפילו לסינוסיטיס כרוני. ערמי כריות מאחורי גבך, עד לזווית של 45 מעלות וכך, תוכלי למנוע את הצטברות הליחה.

כדאי לבדוק גם

7 טיפים פשוטים להרגעה בזמני לחץ

לכולנו מגיע להירגע. רוגע טוב לבריאות ולמעשה לוקח פחות זמן ממה שכולנו אולי מאמינים. בפועל אין צורך …

איך לבחור נעלי ריצה?

רוב נעלי הריצה מתאימות לכם וגורמות לכם לחוש בנוח כאשר אתם מודדים אותן בחנות הנעליים, …

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …