גיל הזהב

בית מרקחת – איך להקל על כאבי פרקים

כאבי פרקים זו אחת הבעיות שמדאיגות אנשים רבים באוכלוסייה כיום. יתר על כן, אורח החיים המודרני, הכולל הרבה ג'אנק פוד, לחץ נפשי רב, חוסר איזון הורמונאלי עקב נטילת תרופות, וגם מאמצים פיזיים קיצוניים (פעילות ספורטיבית מוגברת, או היעדר ספורט בכלל). כאבי פרקים זוהי צרה צרורה, שרק אלה שחוו זאת על בשרם יכולים לתאר. אז כיצד מתמודדים עם תופעה זו באופן מידי, וגם על מנת להעלים אותה לטווח הארוך? כל התשובות ב-15 הטיפים שלפניכם:
  1. תוספי תזונה – מגהגלופלקס – רבים מעידים על כך שהחומרים הנכללים בשמן דגים ובקפסולות של מגה גלופלקס מאפשרות לאזן את החומרים בגוף, ולפתור את הבעיה הראשונית שגרמה להופעתם של כאבי פרקים.
  2. חגורת גב – דרך נוספת למנוע פגיעות גב שבדיעבד מביאות לכאבי פרקים, זה ללבוש חגורת גב. ניתן ללבוש אותה גם במהלך אימוני ספורט, אך רבים לובשים אותה לתמיכה גם במהלך ימי עבודה רגילים.
  3. חגורת ברך עם מגנטים – אמצעי נוסף כנגד כאבי פרקים, הפעם באזור הברכיים, זוהי חגורת ברך עם מגנטים המאזנים את הפעילות השונה באזור עדין זה.
  4. עיסוייםעיסויים מקצועיים המיועדים להקלה על כאבי פרקים אלו הם עיסויים מאוד ספציפיים העוסקים במקומות מרכזיים של מפרקים (למרבה הפלא – אזורים כמו העכוז ובסיס הרגליים), שעוזרים למגר את הסיבה הראשונית לכאבים.
  5. בדיקה אצל אורתופד – אורתופד מסוגל למצוא את המקור והסיבה לכאבי הפרקים שלכם. חשוב לשלב את הטיפולים בפרקים עם בדיקות דם, בדיקות הורמונאלית, ופנייה לשירותיהם של דיאטנית, כירופרקט, ועוד. כל זה מאפשר לכם למצוא ולפתור את הקור של הבעיה.
  6. בדיקות דם – מומלץ לבצע בדיקות כמה שיותר מקיפות, שיאפשרו לראות את התמונה המלאה, כזאת שתחשוף את הסיבות ההתחלתיות של כאבי הפרקים: חוסר איזון בגוף, חוסר חמצון בגוף, ועוד.
  7. כירופרקט – בדיקה חיונית שגם תשפוך אור על המתרחש בגוף שלכם.
  8. פיזיותרפיה  – במקרה של כאבי פרקים, חשוב מאוד לבצע בדיקות כמה שיותר מקיפות, לפני שתפנו לפיזיותרפיה, משום טיפול לא נכון יכול להזיק יותר מאשר להועיל.
  9. תזונה נכונה – מה אפשר ומה אסור – במהלך הטיפול בכאבי פרקים, יש כמה כללי תזונה שיש לקחת בחשבון. חשוב להרבות באכילת ירקות רבים, אגוזים לא קלויים, שמן זית, ולהימנע מחצילים, תפוחי אדמה, עגבניות, פלפלים, בשר אדם וחלב. בנוסף, חשוב לשמור על מאזן קלוריות נכון, משום שאוכל שמן מדי גורם לבעיות בזרימת הדם, מה שמהווה גורם חשוב וקריטי לכאבי פרקים.
  10. נשימות עמוקות – מומלץ לבצע את כל תרגילי הספורט בעדינות, תוך כדי נשימות עמוקות. זה מאפשר לחדש את רמת החמצון בגוף, ולשפר את זרימת הדם, ועל ידי כך מבטל שתיים מהסיבות העיקריות לכאבי פרקים.
  11. ארטרוטיב לשיפור זרימת הדם – תרופה המאפשרת למגר את התופעה.
  12. ארומתרפיה ונטורופתיה – תחומים מהרפואה האלטרנטיבית, המבטיחים תחליף הולם להתערב תרופתית ואף כירורגית.
  13. טיפולים תרופתיים – עד היום, רוב המקרים של כאבי פרקים היו נפתרים אך ורק באמצעות טיפולים תרופתיים, שלרוב גוררים גם תופעות לוואי. זה הסיבה שכיום מומחים ברפואה האלטרנטיבית ממליצים לפנות גם לאמצעים אלטרנטיביים.
  14. ניתוח – אפשרות נוספת זה פתרון הבעיה על שולחן הניתוחים, אך זה רלוונטי רק עבור מפרקים גדולים, כגון מפרקי האגן.
  15. רוגע והיעדר תנועות חדות – לכאבי מפרקים יש היבט פסיכוסומאטי משמעותי ביותר, לכן פעמים רבות הגורם העיקרי ביותר הינו לחץ ועצבים, יחד עם תנועות בלתי עדינות שפוגעות ברקמה העדינה.

כדאי לבדוק גם

כאבי שרירים

בית מרקחת – איך להקל על כאבי שרירים

סובלים מכאבי שרירים? מספר דרכים להתמודדות כאבי שרירים עשויים להפוך לתופעה מטרידה ביותר, המפריעה לתפקוד …