טיפים ליציבת הליכה נכונה יותר

בין אם אתם צועדים כדי לרזות או על מנת להפחית כאבים, יציבה נכונה עשויה ליצור את כל ההבדל. לנוחותכם, ריכזנו כאן שבעה טיפים העוסקים בשיפור היציבה בזמן ההליכה.

הנה מספר טיפים של ד"ר סשה חמיד, כירופרקטית במרפאת הכירופרקטיקה Byward Chiropractic Clinic באוטווה, על מה היא הליכה נכונה:

התחלה איטית:

הטיפ החשוב ביותר – כאשר מתחילים בתוכנית כושר חדשה, יש להתחיל באיטיות ובהדרגה. התמקדו באימוץ טיפ אחד אחר השני, עד שאתם שולטים בהם, רק לאחר מכן, תוכלו לשלב את כולם יחד.

נשימה נכונה:

שאפו אוויר דרך האף ותנו לריאות להתמלא באוויר. כאשר אתם נושפים את האוויר החוצה, שטחו את הבטן ואלצו את האוויר לצאת החוצה מהריאות דרך הפה, כאילו אתם מנסים לנשוף ולכבות נר.

יישרו את עמוד השדרה:

מקמו יד אחת על הבטן התחתונה, בעוד השנייה מונחת מתחת לעצם הבריח. הזדקפו בעדינות ו"האריכו" את העורף שלכם, עד שתחושו תחושת מתיחה קלה. שמירה על עמוד שדרה מיושר בצורה זו יוצר יציבת הליכה בריאה יותר, המקטינה את הבלאי על המפרקים ומצמצמת את הסיכון לפציעות מסוג שימוש יתר.

כיפוף מזערי קדימה:

נטו מעט קדימה, כשאגן הירכיים משמש כציר. תנו לכוח המשיכה לסייע לכם לנוע. חלק גופכם העליון צריך להיות מוטה רק מעט, כדי למקם אותו את הכתפיים מעט קדימה לפני הירכיים.

הניעו את זרועותיכם:

כופפו את זרועותיכם לזווית בת 90 מעלות והניעו אותן קדימה ואחורה, בכיוון בו אתם צועדים, כמטוטלת. שימרו על כתפיים וידיים רפויות ואל תכווצו את כפות הידיים לאגרופים. קצב תנועת הזרועות שלכם הוא זה שיקבע את קצב הליכתכם. אם אתם רוצים להגביר את קצב ההליכה, הניעו את זרועותיכם במהירות גבוהה יותר.

השגיחו על שרירי הבטן:

כאשר שמים לב לשרירי הבטן בזמן ההליכה, הדבר מונע מאגן הירכיים לנוע ימינה ושמאלה ("לענטז") וממקד את ההליכה בקו ישר ואחיד. נסו לחשוב על אגן הירכיים שלכם כעל קערת מרק, אשר טלטול קיצוני יגרום למרק להישפך, זה יסייע לכם למקד את התנועה הרצויה

הקטינו את צעדיכם:

במקום למקד את תשומת ליבכם (ומשקלכם) ברגל השלוחה קדימה, התמקדו בהארכת הרגל שאחורה, כאשר אתם נשענים קדימה. זה יקטין את הלחץ על הברכיים, שוקיים ועצמות השוקה. כמו כן, הרימו את הרגל ונעצו אותה בצורה נחרצת בקרקע ולא בצורה מהוססת, שנחשבת לאחד הגורמים המרכזיים בפציעות אצל הנוהגים לצעוד.

כדאי לבדוק גם

כאבי שרירים

בית מרקחת – איך להקל על כאבי שרירים

סובלים מכאבי שרירים? מספר דרכים להתמודדות כאבי שרירים עשויים להפוך לתופעה מטרידה ביותר, המפריעה לתפקוד …