5 תועלות מיידיות לשמן המפ שאתם חייבים להכיר

אחרי שסקרנו בהרחבה רבה את אחד הצמחים המועילים ביותר שמכירה האנושות, ההמפ, הפעם, נתמקד באחד הצדדים היותר מעניינים שלו – התועלות הישירות שאנחנו יכולים להפיק ממנו, בשימוש חיצוני או בבליעה, בהוספה למזון וכד'.

השמן, המופק מזרעי קנאביס סאטיבה (בכבישה קרה בלבד! חפשו ציון מפורש לכך על גבי התווית של הבקבוק), מכיל חלבונים, ויטמין B1, בין 75% ל-85% של חומצות שומן לא רוויות (אומגה 6 ואומגה 3), חומצות שומן רוויות (עד 7%), חומצות שומן חד לא רוויות (אומגה 9) ועד ל-4% חומצה גמא-לינולאית (GLA). ואחרי הרשימה הארוכה הזו של המרכיבים הבריאים שיש בשמן, אנחנו יכולים לכתוב במשך שעות על כמה בריאה צריכת שמן המפ לגוף ואיזה נפלאות היא תחולל לגוף שלכם בטווח הרחוק (והיא תחולל!), אבל לשמן ישנם מספר שימושים שאת התוצאות שלהם תוכלו לראות כבר החל מהשימוש הראשון, כך שלא תצטרכו להמתין לתוצאות עתידיות:

מריחה חיצונית לשיפור מצב העור – כאן מחולל השמן פלאים של ממש, ואנחנו לא מדברים על רמה של הרגעה של כוויות שמש פשוטות ושגרתיות (שגם את זה הוא עושה בהצלחה ניכרת), אלא על בעיות מסובכות בהרבה. למשל, פסוריאזיס של שנים, שמספר רופאי עור הרימו ידיים למולו וביקורים בים המלח (כולל אמבטיות בוץ וחלופותיהן), אף הם לא שיפרו את מצבו. בגלל העושר שלו בויטמין E, השמן יעיל בשימוש חיצוני לטיפול בבעיות עור נוספות כאקנה וצלקות (תוצאה של פצעי אקנה שלא טופלו כהלכה, צלקות אבעבועות רוח, צלקות חתכי ניתוח ועוד), יובש בעור, גרדים למיניהם, אקזמות ועוד.

מריחה של שמן המפ על השיער לאחר חפיפה – מריחת שמן המפ על שיער לח, עיסוי הקרקפת ועטיפתם במגבת חמה ולחה יכולה לא רק לטפל בשיער יבש ושברירי, אלא אף להאיץ את קצב גדילת השיער ולהפוך אותו לבריא, חזק ומבריק יותר.

צריכה של השמן בבליעה לנשים בגיל המעבר – שמן המפ מפורסם ביכולתו להקל על הסימפטומים הידועים אשר מלווים נשים בגיל המעבר, כחוסר איזון הורמונלי, גלי חום, הזדקנות של העור ויובש בנרתיק. שילוב הכמות היומית המומלצת (3-5 כפיות ביום, או מינון אחר המצוין על הבקבוק) בתזונה של נשים בגיל זה מפחיתה את הסימפטומים במידה ניכרת ואף עשוי להעלים אותם כליל.

כתוספת למזון לכלבים קשישים – כלבים קשישים, כמו אנשים מבוגרים, נוטים ללקות בקשת רחבה של מחלות ותופעות שהן תוצאה של הזדקנות הגוף ובלותו (כמחלות מפרקים ובעיות עור שונות). על פי סטיב בראון, מחבר הספר Unlocking the Canine Ancestral Diet, הוספה של כפית שמן המפ לכל 450 גרם מזון יבש (או בשר אדום) שמקבל חברו הטוב של האדם, תסייע לו לעבור את זיקנתו בדרך הראויה לו ביותר.

במריחה, כהגנה מפני קרני השמש – אוקיי, זה אולי עומד להפתיע אתכם, אבל בארץ החמה ושטופת השמש שלנו, השמש מזיקה גם בחורף, כשאנחנו פחות מודעים לכך (ולכן, גם פחות נזהרים). ה-SPF (יכולת סינון קרני שמש) של שמן המפ היא 6, מה שהופך אותו למתאים כהגנה מפני שמש חורפית לרוב בעלי גווני העור. כמובן שתינוקות ובהירי עור במיוחד אינם יכולים להסתפק אך ורק ברמת הגנה זו, אפילו בחורף, אבל לרובנו, היא מספיקה בתקופה שאיננה "קיץ".

ניתן לצרוך את השמן גם בבליעה ישירה, אולם מומלץ לשלב אותו ברטבים, בשייקים, בתבשילים, בסלטים ובמאפים. אין לטגן או להוסיף אותו לתבשילים בעת הבישול, מאחר וחימום שלו (כמו בעת כבישה חמה) גורם לו לאבד את האפקטיביות שלו, מרוקן ממנו את הויטמינים והחומצות והופך אותו ללא יעיל.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …

תגובה אחת

  1. מה התוקף של שמן ההמפ והאם זה בסדר שאני מאחסנת במקרר? יש לי את שמן המפ של pukka