תרופה

בית מרקחת – ברזל עדין

לא אחת במהלך היום מופיעות לעיתים סחרחורות, חיוורון, או לפתע שמים לב לתקופות בהן קיימת עייפות וחולשה כללית בלתי מוסברות. נשירת שיער מתחילה לפקוד את הראש ומשאירה רשמיה אם על הכר בבוקר, לאחר סירוק במברשת השיער ואם בתחתית המקלחת בתום חפיפה. ישנם אנשים שאינם מייחסים חשיבות רבה לתופעה כזו או אחרת וסבורים כי מדובר בתקופה חולפת, או עקב מאמץ של שעות מרובות בעבודה. אולם זה השלב בו הגוף נותן את איתותיו ואם לא קשובים לו מספיק המצב עלול להחמיר.

ראשית חשוב להבין מהי חשיבותו של הברזל בגופנו, הברזל הוא מינראל חיוני בגוף האדם. הוא מצוי בכדוריות הדם האדומות, ברקמות האדומות של השרירים, במח העצם, בטחול, בכבד. הוא משמש כשריון מפני רעלים, הוא הכרחי להובלת חמצן לתאי הגוף השונים. הוא ממלא תפקיד משמעותי וחשוב בתקינות ופעילות המערכת החיסונית. הוא חיוני ליצירת כדוריות דם אדומות.
במה שונה ברזל עדין ממתן ברזל לבליעה? עד לאחרונה הטיפול המקובל באנמיה היה מתן ברזל לבליעה, אולם טיפול זה מלווה בתופעות לוואי רבות כדוגמת עצירות, שלשולים, כאבי בטן ונפיחות בבטן. בנוסף יכולת הספיגה של הברזל בגוף פוחתת כאשר צורכים מזונות הפוגעים בספיגת הברזל כדוגמת קפה, תה חלב, או שילוב של תרופות נוספות כאלה ואחרות. עקב כך ובלית ברירה הרופאים צריכים להגדיל את מינון הברזל לבליעה, דבר המגביר את תופעות הלוואי השונות.
הבולטים ביותר בשוק כיום הינם ברזל עדין של סולגאר וברזל רך של אלטמן, שניהם בעלי אותה היעילות והסגולות.
ברזל עדין ניתן להשיג בבתי המרקחת בכלל ובאתר מדי לינק- בית המרקחת הוירטואלי בפרט.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …