ילד

עצות בכדי למנוע בעיות תזונה בקרב ילדים

דימוי הגוף הופך יותר ויותר לנושא אשר עולה על הפרק בהקשרים שונים. הסיבה לכך אינה אחת ויחידה אך בהחלט נובעת במידה רבה מפרסומות ושלטי חוצות של גופים מסחריים שונים המשפיעים במידה רבה על היווצרותו של דימוי גוף שלילי ובעיקר בקרב בני נוער וילדים. מטרתו של מאמר זה הינה, בראש ובראשונה, לעזור להורים להתמודד עם התופעה.

הדבר החשוב ביותר שאתה צריך לעשות עוד הרבה לפני הנסיון להעביר מסר כלשהו לילדיך הוא להבין את עצמך לעומק ולמעשה עד כמה הדעה הרווחת משפיעה על אופן המחשבה הייחודי שלך. מעבר לכך עליך לאהוב את עצמך בדיוק כפי שאתה, ורק לאחר מכן ללמד את ילדיך אודות טבען השלילי והבלתי מבוסס של דעות קדומות.

לנתח את החלומות שלך ואת שאיפותיך בחיים. שאל את עצמך: "האם אני מעיר יתר על המידה בכל הקשור למראה החיצוני של ילדי?" ושאלה זו רלוונטית במיוחד כאשר מדובר על בנות, אשר נוטות לרוב להיות מעט רגישות יותר בכל הקשור למראן החיצוני. האם אתה נוטה להעביר ביקורת על הילד שלך לעתים קרובות באמצעות משפטים כמו  "לא אוכלים כל כך הרבה, אולי כדאי שתוריד\י קצת במשקל, הבגדים האלו אינם מתאימים למבנה הגוף שלך וכו'?
משפטים כאלה הם הדרך הבטוחה והקצרה לגרום להם להפרעות אכילה כדוגמת אנורקסיה ובולימיה.

נסו להעלות עם הילד או הילדה דיון – בנושאים כמו "חשיבותה של תזונה נכונה, מגוונת ומאוזנת." כמובן שמדובר כאן במקרה קלאסי של "נאה דורש – נאה מקיים" כלומר כל מה שאתה דורש מהילד חובה עליך להוות דוגמה בנושאים כמו תזונה בריאה ופעילות גופנית ורק לאחר מכן תוכל לדרוש זאת גם מילדיך.

נסו לשאול את ילדיכם לגבי סוג הפעילות הגופנית המועדף עליהם. לא ניתן לכפות עליהם (או לפחות יהיה זה קשה עד מאוד) לבצע פעילות גופנית אשר הם אינם אוהבים לעשות. מעבר לכך חשוב לוודא כי הפעילות הגופנית נעשית באופן הדרגתי ושקול ולא מעמיסה עליהם יתר על המידה.

להסביר לילדים כי הם לא צריכים להמנע מסוגים מסוימים של פעילות רק כי מישהו יכול להבחין בעודף המשקל שלהם. בדיוק להיפך, עודדו אותם ועמדו לצידם בכל פעילות שבה יבחרו ובלבד שיהנו ממנה ויפיקו ממנה סיפוק נפשי מעבר לתועלת הגופנית.

למדו את ילדיכם למדוד את טיבם של אנשים בצורה אובייקטיבית. לא רק באמצעות האופן שבו הם נראים, אלא בעיקר דרך מילותיהם ולתת את מרבית המשקל לאופיים ולא למראה החיצוני שלהם. פיתוח סובלנות כלפי האחר תלמד אותם לפתח סובלנות גם כלפי עצמם.

הסבירו לילדים כי תמונות של דוגמנים שריריים או דוגמניות חטובות נועדו אך ורק למטרות מסחריות וכי מרבית האנשים (ובתוך כך גם אותם אלו הרוכשים את אותם מוצרים המפורסמים על ידי אותם דוגמנים) אינם באמת נראים כך. כמובן שניתן להסביר להם גם על 'נפלאות' הפוטושופ ועל תפקידו החשוב בעיצוב גופם של הדוגמנים באופן ממוחשב ומלאכותי.

לעודד, לתמוך ולשבח את ילדיכם. אפילו כאשר מדובר בהישגים הקטנים ביותר. מעבר לכך אתם אלו אשר קובעים אילו סוגי מזון יכנסו או לא יכנסו אל הבית. קנו מזון איכותי ובריא לילדכם ודאגו לשלב, במידת הצורך, תוספי תזונה לילדים כמו מולטיויטמין לילדים.

באתר של מדילינק תוכלו למצוא מגוון פתרונות יעודיים וביניהם תוספי תזונה המיועדים במיוחד לילדים. מטרתם של תוספים אלו הוא להשלים את כמות הויטמינים המומלצת לילדים לתזונה מאוזנת ובריאה במיוחד.

כדאי לבדוק גם

הפרעת קשב וריכוז

מחקרים חדשים על הפרעות קשב וריכוז ADHD

כל הזמן אנו שומעים על עלייה מהותית במספר הילדים המאובחנים כסובלים מהפרעות קשב וריכוז, מה …

הפרעת קשב וריכוז

האם הילד צריך לקחת תוספת טבעית לטיפול בבעיות קשב וריכוז

בשנים האחרונות אנו רואים הרבה יותר מקרים של הפרעות קשב וריכוז. לא משנה אם מדובר …

ADHD

איך להתמודד בדרכים טבעיות עם הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ובני נוער

הפרעות קשב וריכוז (במיוחד כשמתווספות אליהן תופעות של היפראקטיביות), כוללות בתוכן הפרעות נוירולוגיות והתנהגותיות רבות …