הריון 2

תכשירים שעוזרים להקל על הלידה

תשעה חודשים של סערה הורמונלית מגיעים לקיצם כשהסנונית הראשונה היא – צירים. מדובר בכאב חד ההולך וגובר בהדרגה ואורך בין 30-90 שניות. לאחר כל ציר קיימת הפוגה של 3-5 דקות המאפשרת התאוששות. תחושת הכאב נובעת מהתכווצויות הרחם ופתיחתו ומהעדר חמצן המוזרם לשרירי בסיס האגן. לעתים את היולדת מלווה לא רק תחושת הכאב אלא גם לחצים ברקמת הנרתיק או הפירנאום הגובלים בקרעים פתאומיים. מדובר בתופעה המתרחשת בקרב 45% מכלל הלידות ונמנעת ע"י חתך מבוקר ע"י הרופא או המיילדת. עד כה עושה רושם שביקור בחדר הלידה אינו "פיקניק", אך גם את השלב הזה ניתן לצלוח בקלות. איך? בעזרת תכשירים שנועדו להקל עלייך, היולדת.

לידה חלקה!

אחת הדרכים להגן על רקמתו העדינה של הפירנאום מפני קרעים פתאומיים או חתכים מתוכננים היא שימוש בחומרי עיסוי וסיכוך. בין המוצרים הפופולאריים מצויים:

  • ג'ל ללידה דיאנטלObstetric Gel Dianatal. ג'ל סיכה המונח באזור הנרתיק ומפחית את רמת הלחץ והחיכוך המקומיים. הג'ל מכיל מרכיבי מפתח הפועלים בסינרגיה לקיצור משך הלידה, להפחתת הכאב הנלווה ולהגנה על  אזור הנרתיק, חיץ הנקבים ורצפת האגן. התכשיר מקל בלידות מים, מלקחיים ו-ואקום. אופן השימוש: לאחר התרחבות צוואר הרחם נעשית בדיקה וגינלית שבתומה הג'ל מוחדר לנרתיק ע"י הרופא/ המיילדת, באמצעות מוליך ייחודי. יש לשוב על כך מספר פעמים.

 

  • מאמי קר – שמן שקדים טהור לעיסוי הפרינאום – בטפטפת  Perineum Massage Oil. לא כל חומר יכול להוות חומר סיכה, במיוחד לאור רגישות רקמת הנרתיק לזיהומים, פטרת ו/או קנדידה בשלב ההיריון והלידה. מכאן שהשמן הטוב ביותר לעיסוי אזור הפירינאום הוא שמן שקדים טהור בכבישה קרה. השמן משמר רמת חומציות תקינה באזור הנרתיק, מונע זיהומים בעת לידה, מרכך את העור ומגמיש את אזור החיץ למעבר קל של התינוק. התכשיר ידידותי לא רק בתכולתו אלא גם במבנהו המכיל טפטפת לשליטה נוחה בכמות החומר. אופן שימוש: יש לעסות את אזור הפירנאום החל מהשבוע ה-35, פעם אחת ביום, למשך 10 דקות. מצויין גם לעיסוי העור לאחר הלידה.

שיכוך כאבים טבעי!

למרות הפופולאריות של האפידורל בחדר הלידה, הרי שניתן להתגבר על "המשוכה" גם באמצעים טבעיים ונטולי כל סיכון. אלו כוללים- נשימות, שינוי תנוחות, הליכה, פיזיו- בול, מסאז'ים, לידה במים ומכשירים המפיקים פולסים חשמליים דוגמת  Touch Tens. הטאצ' טנס הינו פיתוח טכנולוגי קטן מימדים אליו מחוברות צמד אלקטרודות המוצמדות לגב התחתון ומעבירות מתח חשמלי המקל את תחושות הכאב, המתח הבחילות והלחץ העלולות ללוות את היולדת.

אל הרשימה מצטרפת גם טבלית "ארניקה 6" מבית ולדה, המצטיינת בשיכוך כאבים ביעילות וללא תופעות לוואי. הטבליה מכילה מיצוי הומיאופתי של צמח הארניקה ובטוחה לשימוש היולדת. ניתן להינות מנפלאות הארניקה כשמן עיסוי או כמשחה מקומית.

כדאי לבדוק גם

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …

7 טיפים להנקה כשתינוקך מתחיל לגדל שיניים

מהי בקיעת שיניים? התינוק שלך יתחיל את בקיעת השיניים שלו כאשר קבוצת השיניים הראשונה שלו, …

5 כללים לבחירת שם לתינוק

בחירת שם לתינוק החדש שלכם עלולה לעתים קרובות להפוך למטלה מפרכת. בנוסף לאפשרויות שאתם, הורי …