פעילות גופנית

איך להעלים סימני מתיחה מהבטן – כל השיטות וכל הדרכים

מהם סימני מתיחה?

סימני מתיחה כשמם הם – סימנים שמופיעים בעקבות מתיחה של העור, לדוגמה לאחר הריון ולידה או אחרי דיאטה וירידה במשקל. סימנים אלו יופיעו לרוב באזור הבטן, היריכיים או הישבן. אין בהם סכנה בריאותית, אלא רק פגיעה אסתטית. סימני מתיחה נגרמים כתוצאה מקרע בסיבי האלסטין והקולגן (האחראיים לגמישות העור), כאשר העור עובר מתיחה שהיא מהירה יותר מיכולת ההתמודדות של סיבים אלו. הדבר יבוא לידי ביטוי בפסים אדומים או סגולים על העור, אשר עם הזמן מתבהרים והופכים לפסים בצבע לבן. במידה וסימני המתיחה לא יטופלו, הם לא יעברו מעצמם אלא יישארו כרקמת עור שאינה מתוחה או כמעין צלקת בצבע לבן.

קיימים מגוון שיטות לטיפול ומניעה של סימני מתיחה, החל מתכשירים קוסמטיים ועד לפתרונות שמציעה הכירורגיה הפלסטית.

תכשירים קוסמטיים

שימוש יומיומי בתכשירים קוסמטיים שמזינים את העור יכול בעיקר לסייע במניעה של סימני מתיחה, אך גם  לטשטש את הסימנים לאחר הופעתם. למעשה כל קרם השומר על לחות העור יתרום לגמישות העור ובכך יכול למנוע את היווצרותם של קרעים. בתקופת ההיריון למשל, מומלץ להשתמש בתכשירים טבעיים השומרים על לחות וגמישות העור ומעשירים את העור בויטמין E. לדוגמה, שמן נבט חיטה, שמן שקדים, שמן שומשום, שמן זית או חמאת שיאה. ניתן לרכוש את השמנים עצמם או תכשירים קוסמטיים המבוססים על שמנים אלו, כגון שמן גוף של חברת וולדה. השימוש בשמנים אלו יעשה ע"י עיסוי העור בתנועות סיבוביות, כמה פעמים ביום. קיימים גם משחות וקרמים טיפוליים נוספים, כגון אלו של חברת ד"ר פישר.

 אורח חיים בריא: תזונה וספורט

אימוץ אורח חיים בריא, הכולל תזונה נכונה ועיסוק קבוע בפעילות גופנית, תסייע במניעת הופעתם של סימני מתילה וכמו כן בטשטוש הסימנים במידה והופיעו.

– תזונה נכונה: תזונה מאוזנת צריכה לכלול את כל אבות המזון וגם את הויטמינים והמינרלים הנחוצים לגופנו. למניעת השמנה, מומלץ להמעיט בצריכת מוצרי קמח לבן, ממתקים ומוצרים המכילים שומן מהחי. במקום זאת, מומלץ לבסס את התפריט היומי על מגוון פירות וירקות, דגנים מלאים, קטניות, זרעים ואגוזים. למניעה של הופעת סימני מתיחה, כדאי לצרוך מזון עשיר בוויטמין E ,C ו-A (למשל ירקות כתומים, מיץ נבט חיטה  ודגנים מלאים). כמו כן, מומלץ לשלב בתפריט מזונות בעלות חומצות שומן חיוניות, כגון זרעי פשתן (טחונים או כשמן פשתן) ושמן זית בכבישה קרה.

– פעילות גופנית: מומלץ לשלב בשגרת החיים עיסוק בפעילות ספורטיבית, בתדירות של כמה פעמים בשבוע. גם בזמן ההיריון ובתקופה שאחרי הלידה ניתן למצוא פעילות גופנית שמתאימה למצבכן, למשל יוגה לנשים אחרי לידה. פעילות גופנית תסייע בהידוק שרירי בטן ובשמירה על גמישות העור. כמו כן, פעילות גופנית תמנע עליה מופרזת במשקל, ובכך תמנע את הצורך בדיאטות דרסטיות אשר גורמות להופעתם של סימני מתיחה.

 רפואה פלסטית

תחום הכירורגיה הפלסטית עבר מהפכה בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות, והוא מציע כיום שיטות מתקדמות לטיפול בסימני מתיחה. את שיטת הניתוח המסורתי מחליפות כיום שיטות חדישות כגון טיפול באמצעות גלי רדיו או טיפול בלייזר. שיטות אלו מצליחות להעלים סימני המתיחה באמצעות הידוק שרירי בטן כמעט ללא תופעות לוואי, לרוב ללא אשפוז, עם הרדמה מקומית (ללא צורך בהרדמה מלאה) ועם זמן החלמה מהיר (לרוב אפשר לחזור לשגרה כבר למחרת). כיצד זה עובד? גלי הרדיו או הלייזר יוצרים פגיעה מבוקרת בתאי עור פנימיים באמצעות חימום. הדבר יעודד יצירת תאי קולגן ואלסטין חדשים, במקום אלו שנקרעו בעבר. לרפואה הפלסטית כדאי לפנות כמוצא אחרון – לאחר שניסיתן שיטות אחרות והן לא הועילו, וכאשר והבעיה חמורה במידה כזו שהיא פוגעת באיכות החיים שלכן.

כדאי לבדוק גם

8 סיבות נפוצות להפרעות שינה

כולנו חווים הפרעות שינה מידי פעם, אנחנו עייפים מידי, טרודים או מודאגים. אולם, כאשר הפרעות …

ארבעה צמחים שיעזרו לך לעבור את החורף בשלום

לאחרונה חלה ירידה משמעותית במספר מרשמי האנטיביוטיקה וביקורים אצל רופא המשפחה בגלל שפעת או הצטננות. …

רופאה

כיצד לפענח בקלות בדיקות דם

בדיקת הדם מהווה אחת מבין כמה סוגי בדיקות מעבדה רבות הקיימות כיום. בדיקות המעבדה עשויות …