תזונה בריאה

הרגלי תזונה לאחר ניתוח מתיחת בטן

תזונה הינה חלק בלתי נפרד מחיינו היומיומיים. אנו אוכלים מספר פעמים ביום, עוצרים את שגרת חיינו על מנת להזין את גופינו ומשתמשים במזון על מנת להשיג מטרות שונות: בריאות, מראה צעיר יותר, חוסן גופני, שובע, נינוחות וכן מתוך מטרות שונות: רעב, עייפות, חולשה, תיאבון, חשק לנשנש ועוד.

אין ספק כי לא ניתן להתחמק מהמזון בחיינו ומהאופן בו הוא משפיע על החיים שלנו. בחירה נכונה של המזון תהפוך את חיינו להרבה יותר עשירים ואילו מזון פחות איכותי יפגע בבריאותנו באופן משמעותי. רובנו לא חשים ישירות את השפעת המזון על גופינו אולם במספר מצבי קיצון ניתן לראות את השפעת המזון על חיינו כמעט ברמה המיידית.

ניתוח מתיחת בטן הינו בין הסיטואציות המדגישות את החשיבות שבאכילת מזון בריא. אכילה לא נכונה לקראת הניתוח יכולה לפגוע בגוף במספר היבטים: לגרום לסיבוכים בניתוח, להאט את קצב ההחלמה, לגרום לפצעים וצלקות ועוד. גם התזונה שלאחר הניתוח עשויה לפגוע במטופל במידה ואינו שומר על עצמו כהלכה. קצב ההחלמה הינו נגזרת ישירה של אופן האכילה בימים שלאחר הניתוח, קצב ההחלמה של הצלקות גם הוא תולדה של אופי האכילה – בין שהיא מזינה ובריאה ובין אם היא גורמת נזק לגוף.

המזונות האסורים בשלב שלאחר ניתוח פלסטי

ישנם מזונות אשר בהם רצוי שלא להשתמש באופן מובהק. מזונות אלו פוגעים ישירות בגוף ומסבים נזק נוראי. בין המזונות הגרועים ביותר ניתן למנות את משפחת הסוכרים, את השומנים המחומצנים, האלרגנים וכן את שאר החומרים התעשייתיים המצויים במזון היומיומי שלנו. כמו כן, יש בחלב כדי לעכב את ההחלמה מהניתוח ולכן רצוי להמעיט בצריכה של מוצרי חלב מסוגים שונים.

הסוכרים השונים גורמים להתפתחותן של דלקות בגוף ולכן יש להימנע מצריכתם. כמובן, אין כל צורך להפסיק את צריכת הסוכרים באופן טוטאלי אולם רצוי להמעיט בצריכת עוגות וממתקים מסוגים שונים. מאכלים העשויים שומנים מחומצנים הינם בעלי ערך שלילי משמעותי ביותר לגופנו.  לפיכך יש להימנע בתקופה שלאחר הניתוח ממאכלים מטוגנים.

החשיבות בשמירה על תזונה בריאה

כדי לסייע לגוף להחלים לאחר הניתוח חשוב ביותר להעניק לו את כל אבות המזון. אלו כוללים מגוון רחב של אפשרויות. בין אבות המזון השונים ניתן למצוא את הפחמימות  והחלבונים, השומנים, הוויטמינים השונים וכן מינרלים המצויים במזונות בריאים יותר בתפריט. אלו מסייעים לגופנו להחלים בצורה המהירה ביותר מהניתוח ומבטיחים אותנו מפני היווצרות פצעים ודלקות בחלקים פנימיים של הבטן בשל הפרעה לתהליך ההחלמה הטבעי ופגיעה במערכות הגוף הרגישות יותר מתמיד.

רעיונות לטיפים לתזונה בריאה

על מנת להבטיח את ההחלמה הבריאה מהניתוח חשוב ביותר לצרוך כאמור, את כל אבות המזון. חשוב ביותר לשלב ממגוון מזונות  ואבות מזון  כך שהתפריט לא יהיה מבוסס על חלבונים או פחמימות בלבד. כמו כן חשוב לוודא כי נצרכות פחמימות מלאות כגון חיטה, קמח מלא, חומוס,  קינואה ועוד.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …