מכשירי שמיעה – כיצד מגלים שיש צורך במכשיר שמיעה

אחת הבדיקות הראשונות שאנחנו עוברים בחיים היא בדיקת שמיעה. זה נשמע מוזר, אך כבר כשאנחנו יוצאים אל אוויר העולם, מתבצעת בדיקה שבוחנת את התגובה שלנו לגירוי שמיעתי. בדיקה זו מתבצעת מתוך הכרה שיכולת השמיעה שלנו מתפתחת כבר בשליש האחרון של ההיריון.

במהלך הילדות שלנו אנחנו עוברים עוד שורה של בדיקות שמיעה, לעיתים מדובר בבדיקות קבועות ולעיתים מדובר בבדיקות שנובעות מתוך אבחנה של ההורים שאנחנו אולי לא שומעים את מה שאומרים לנו. אנחנו נעבור בדיקות אלו כאשר יש חשד שאנחנו סובלים מבעיית שמיעה, חשד זה נובע מחוסר ריכוז, מאי תגובה לדברים שמתרחשים סביבנו, ולעיתים אף מהתנהגות יוצאת דופן לילדים בגיל שלנו, התנהגות שהיא פועל יוצא של בעיות שמיעה וחוסר יכולת להשתלב כתוצאה מכך בסביבה. בדרך כלל בעיות שמיעה יכולות להתגלות כבר בהיותנו בני שנה, ואז נקבע אם עלינו לעבור תהליך שיקום או שעלינו להרכיב מכשירי שמיעה.

כיצד מגלים בעיות שמיעה אצל מבוגרים

מי שסובל יותר מבעיות שמיעה הם מן הסתם אנשים מבוגרים. זה נובע מזקנה, מהצטברות של לכלוך וחומרים אחרים באוזן אשר מפריעים לשמיעה, מעבודה בצל רעשים, חלק מתופעה נרחבת של מחלה או תופעה בריאותית אחרת.

אצל אנשים מבוגרים הרבה יותר קל לגלות שהם זקוקים למכשיר שמיעה, מאחר ואנחנו יכולים לנהל איתם דו שיח מילולי ולשים לב שהם אינם מקשיבים או שהם כל הזמן מבקשים מאיתנו לחזור על הדברים שלנו. חלק גדול מהמבוגרים מודעים לעובדה שהם זקוקים למכשיר שמיעה, אך מתכחשים לכך. לכן הם יטענו שיש רעשים בסביבה ומשהו מפריע להם לשמוע, הם לא יטענו שהם צריכים להרכיב מכשירי שמיעה בשביל לשמוע, מבחינתם זו תהיה פגיעה בגאוותם.

אם וכאשר הם יסכימו ללכת לבדיקת שמיעה אזי שבמהלך הבדיקה תיבחן היכולת שלהם לשמוע. זה ייעשה במספר שלבים, היכולת לקלוט גלי קול, היכולת לתרגם אותם לאותות והיכולת לפענח ולהבין אותם. במילים אחרות, הם יצטרכו לשמוע צלילים וקולות ולהסביר מה הם בדיוק.

במהלך הבדיקה תיבחן גם היכולת שלהם לשמוע ולקלוט את הקולות והצלילים השונים, וגם תימדד עוצמת השמע , קרי מהי עוצמת הדציבלים שהאוזן מסוגלת לספוג. כל אוזן מסוגלת לשמוע בטווח מסוים. מתחת לטווח, אנחנו לא מסוגלים לשמוע, מעל לטווח זה גורם לכאב. בנוסף תיבחן טווח השמיעה, באילו מרחקים מדובר.

מתי עושים בדיקת שמיעה

בדיקת שמיעה תתבצע אם חשים ירידה בשמיעה, אם ידוע שישנה פגיעה בשמיעה אך לא ברור מהי, וכן במקרה שאנחנו נחשפים לרעשים חזקים באופן קבוע.

בכל אחד מהמקרים הנ"ל, יש סבירות גבוהה שבסופו של דבר נצטרך לבחור אחד מבין מכשירי שמיעה שמוצעים לנו, מאחר ויתגלה שאנחנו סובלים מירידה דרסטית בשמיעה, דבר שרק שימוש במכשיר שמיעה יכול לעזור לנו לחזור ולתפקד כרגיל.

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …