איזה תוספי תזונה מומלץ לתת לילדים?

החורף הגיע והאפצ'יקים הקטנים והשפנפניים של הילדים החמודים שלנו מציפים אותנו מכל עבר. אולי לא היה איכפת לנו להיות נחמדות ולהרשות להם להתפנק ביום או יומיים של מחלה-פינוק בבית, לולא המחלות האלו תמיד היו מצליחות, איכשהו בדרך מופלאה, ליפול על הזמנים העמוסים ביותר שלנו בעבודה. כך שאין זה משנה אם את עצמאית טרודה או שכירה (טרודה לא פחות), את פשוט לא יכולה להרשות לעצמך עכשיו ילדים חולים…

ההגנה הטובה ביותר היא התקפה

במלחמה, כמו במלחמה, כל האמצעים כשרים, ולכן, עוד בטרם המחלות מתחילות להפיל למשכב את הילדודס, זה הזמן לשלוף את הכלים הכבדים ולצאת למלחמה נחרצת בוירוסים שאורבים להם בחוץ. ויטמינים, מינרלים, תוספי מזון, כל מה שצריך, כדי להביס את היצורים הקטנים והחמקניים, אשר זוממים לפגוע בקטנים שלנו, ולגזול מאיתנו ימי עבודה יקרים, שאיננו יכולות להרשות לעצמנו להפסיד.

טיף טף, טיף טף, כך נוזל לי כאן האף

שפעות למיניהן, הצטננויות מדבקות, מחלות ילדות נפוצות וגם כינים, כולם רק מחכים לעונה הזו של השנה, בה ילדים מצטופפים יחד בחדרים סגורים ומחוממים, כדי לפרוץ ולהפוך למיני-מגפות. צריך רק ילד אחד משתעל בחדר סגור, ילדה אחת שהתעטשה מבלי לכסות את פיה, על מנת שגן שלם יחלה. לכן, בחורף, יותר מתמיד, מומלץ לחזק את המערכת החיסונית של הילדים, ולהתחיל מנקודת פתיחה טובה יותר, שתצמצם את הסיכונים לחלות, ובמקרים מסוימים – אף תמנע אותם כליל.

הכירי את כלי הנשק שלך

ויטמין C ויטמין C מסייע לגוף שלנו בהטמעת הסידן בעצמות ובספיגת הברזל מהמעיים, אולם, התפקיד המשמעותי שלו בחורף, היא יצירת מערכת חיסונית יעילה כדי להלחם בהצטננות. הכמות היומית המומלצת לפי ה-RDA היא מגיל 0 עד וגיל חצי שנה – 40 מ"ג, מגיל שבעה חודשים ועד שנה – 50 מ"ג, מגיל שנה ועד לשלוש שנים – 15 מ"ג, מגיל ארבע ועד לשמונה שנים – 25 מ"ג, מגיל תשע ועד ל-13 שנים – 45 מ"ג, מגיל 14 ועד ל-18 שנים – 75 מ"ג לבנים ו- 65 מ"ג לבנות.

אומגה 3 – אומגה 3 היא קבוצת חומצות שומן בלתי רווי אשר הגוף שלנו איננו יכול לייצר בכוחות עצמו. ניתן למצוא אותן במזונות שמקורם בים (כדגים, פירות ים, אצות) וגם בזרעי פשתן, אגוזי מלך, ברוקולי ושקדים. לאומגה 3 תפקיד חיוני בכל הקשור בפעילות מוחית ובהתפתחות וגדילה. חוסר בו עלול לגרום להפרעות ריכוז וקשב.

ברזל ואבץ – חוסר בברזל ובאבץ פוגעים במערכת החיסון, גורמים לטווח נרחב של הפרעות עצביות ועוד. הכמות היומית המומלצת לפי ה-RDA לאבץ היא: מגיל 0 ועד חצי שנה – 2 מ"ג, מגיל שבעה חודשים ועד גיל שלוש שנים – 3 מ"ג, גיל ארבע עד שמונה – 5 מ"ג, בנים מגיל תשע ועד 13 ובנות מגיל שמונה ומעלה – 8 מ"ג, בנים מגיל 14 ומעלה – 11 מ"ג. כמויות הברזל המומלצות: מגיל חצי עד שנה – 11 מ"ג, מגיל שנה ועד שלוש שנים – 7 מ"ג, מגיל ארבע ועד שמונה שנים – 10 מ"ג, מגיל תשע ועד 13 שנים – 8 מ"ג, מגיל 14 עד 18 שנים – בנים 11 מ"ג ובנות – 15 מ"ג.

פרוביוטיקה – הפרוביוטיקה מומלצת במיוחד כאשר הילדים נוטלים אנטיביוטיקה. האנטיביוטיקה אמנם מחסלת את החיידקים הרעים שבגוף, אולם יחד איתם, היא פוגעת גם בחיידקים הטובים ומשנה את מאזן הכוחות בפלורה של המעיים. פרוביוטיקה מעודדת את החיידקים הטובים במעיים, ומסייעת להם להילחם ברעים.

מולטי-ויטמינים – ילדים, מהיותם ילדים, אינם מקפידים לאכול בריא ויעדיפו לנשנש ג'אנק-פוד במקום מזון בריא. לא תמיד אנחנו נמצאות בסביבה כדי להקפיד שיצרכו את הכמות המומלצת של ויטמינים, מינרלים ואבות המזון, שנדרשים להם כדי לגדול ולהתפתח. מולטי-ויטמינים מספקים לילדים את כל מה שנדרש להם, ולנו, הם מספקים ראש שקט.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …