כל מה שטוב בג'ינג'ר

ג'ינג'ר, זנגביל, לא משנה איך נקרא לו, העובדה היא כי השורש המופלא הזה משמש כבר במשך שנים תרופת פלא כמעט לכל מחלה או מחוש שאנחנו פוגשים. מקורו, אמנם, במזרח הרחוק, אבל עם השנים הוא הגיע לכל מקום בעולם, על מנת לרפא מכאובים ולשפר את הבריאות שלנו. כיום, אזורי הגידול שלו הם בעיקר מדינות כניגריה, סין, הודו ונפאל, אבל זה לא מפריע לו להמשיך להיות השורש המועיל ביותר הידוע כיום ברחבי העולם.

מהם הרכיבים ההופכים את הג'ינג'ר ליעיל?

בג'ינג'ר מצוי רכיב בשם Gingerol (או לפעמים גם [6]-Gingerol) אשר אחראי על טעמו החריף של הג'ינג'ר הטרי. בנוסף לו, מצויים בג'ינג'ר גם Shogaol ו-Zingerone, אשר שלושתם יחד נמצאו כבעלי השפעה חיובית ויכולות ריפוי לבעיות ולמצבים רפואיים שונים.

נחסוך מכם את ההסברים הבוטניים או הכימיים ונעבור ישר למה שבאמת מעניין:

מה עושה הג'ינג'ר?

אם להאמין למומחים ולחוקרים, הוא מרפא כמעט הכל – שורש אחד טרי, מיובש או תבלין שיכול להיות תחליף לבית מרקחת שלם:

מקל על בעיות עיכול, הקאות ובחילות – ההודים והסינים משתמשים בו כבר אלפי שנים במקרים של כאבי בטן וקלקולי קיבה, אבל, על פי מחקר של אוניברסיטת רוצ'סטר בניו יורק, הג'ינג'ר גורם להפחתה של עד 40% מרמת הבחילות וההקאות מהם סובלים חולי סרטן לאחר טיפולי הכימותרפיה.

משכך כאבים טבעי יעיל – שני מחקרים שנערכו באיראן חקרו את השפעתו משככת הכאבים של הג'ינג'ר. האחד כנגד כאבי מחזור, השני כנגד מיגרנות. שני המחקרים הסתיימו בהצלחה עם תוצאות המצביעות כי לג'ינג'ר השפעה מועילה לא פחות מאשר לתרופות נפוצות שאנחנו קונים בבתי המרקחת.

יעילות בהורדת לחץ הדם ובמניעת בעיות לב – ג'ינג'ר נמצא כיעיל יותר מתרופה קונבנציונאלית להורדת לחץ דם. אלא שהדבר איננו מסתיים בכך, מאחר והורדת לחץ הדם אצל אנשים בעלי לחץ דם גבוה, אוטומטית, מפחיתה עבורם את הסיכונים לבעיות לב ולבעיות נוספות אשר נובעות מלחץ הדם הגבוה.

הקלה על כאבי שרירים ופרקים – דלקות פרקים, כאבי שרירים ועוד מכאובים אורטופדיים המקשים על התנועה שלנו, נעלמים בשימוש שוטף בשורש המועיל הזה. הסיבה העיקרית לכך היא התכונות נוגדות הדלקת שלו.

הקלה על מצבם של חולי אסטמה ושיפור מערכת הנשימה – התכונות המכייחות ומפרקות הליחה שלו משמשות בריפוי והקלה של שלל בעיות נשימה החל משיעול, דרך דלקות שונות בדרכי הנשימה ועד מצבים כרוניים כאסטמה.

מעדיפים תרופות "אמיתיות"? גם אם אינכם מאמינם ברפואה אלטרנטיבית ולוקחים תרופות קונבנציונאליות, ג'ינג'ר יכול לסייע לכם במניעת הנזק הנגרם לכבד כתוצאה מנטילתן. הנזק לכבד, המשויך לתרופות פרצטמול, מופחת על ידי צריכה של ג'ינג'ר במקביל. כתוצאה מהמחקר שנערך במרכז המחקר הלאומי המצרי, הומלץ על שילוב שלו בטיפול בחולים שלהם בעיות כבד שונות.

נראה כי אולי בפעם הראשונה בתולדות הרפואה, הרפואה העתיקה והרפואה ה"חדשה"-הקונבנציונאלית מצליחות להסכים ביניהן על משהו. נראה, כי הג'ינג'ר זוכה בתמיכה רחבה מקצה לקצה. חוקרים מודרניים ספקניים בני ימינו לצד מטפלים בשיטות אלטרנטיביות ובגישות מזרחיות עתיקות כולם מצביעים על תכונותיו היעילות של הג'ינג'ר והיכולות שלו לשכך כאבים, להקל על מצבים רפואיים מסוימים ועוד.

ואנחנו?

אנחנו יכולים ליהנות מג'ינג'ר פרוס טרי בתוך הסלט שלנו, להוסיף שבבי ג'ינג'ר גרוס לתה או לעוגיות המתוקות שאנחנו אופים, לתבל בו מאכלים שונים. כל גרגר וכל פרוסה ממנו, מביאים איתם לא רק טעם מיוחד, אלא גם בריאות.

 

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …