5 מאכלים שיגרמו לנו להראות צעירים יותר

אין ספק שחלק ממראהו של עור צעיר יותר נובע מטיפול חיצוני, ממוצרי טיפוח איכותיים המכילים רטינול ומצמצמים את עומק הקמטים, ממוצרי הגנה השומרים עליו מהשפעתן המזיקה של קרני השמש ומהזדקנות מוקדמת. אולם, לצד מוצרי הטיפוח, ישנם מספר מאכלים עשירים בויטמינים ובמינרלים, שיסייעו לכם להילחם בנזקי הזדקנות העור ואף למחוק כמה שנים.

הקשר בין תזונה ספציפית לעור הפנים ידוע מזה שנים, אולם, בשנים האחרונות פגשנו מספר תוכניות תזונה שמטרתן הברורה היא יצירת שיפור לעור הפנים. אחת מהבולטות בהן היא תוכנית התזונה של ד"ר ניקולס פריקון, רופא עור מוסמך מאוניברסיטת ייל. תוכנית תזונה בת 28 ימים זו, התבססה על סלמון, תה ירוק ופירות יער והבטיחה כי כבר לאחר שלושה ימים, המשתמשים בה יראו שיפור ניכר. התוכנית כבשה את הוליווד בסערה וכוכבות קולנוע רבות (כקורטני קוקס, קים קטרל וג'וליה רוברטס) הצהירו כי הן עושות בה שימוש. על פי הד"ר והמשתמשים, תופעת ה"לוואי" של תוכנית טיפוח זו היא ירידה משמעותית במשקל, מה שהפך אותה לאטרקטיבית במיוחד גם למי שרצה על הדרך לרדת במשקל.

אולם, אין צורך להרחיק לכת עד כדי תוכנית שלמה. תוכלו לאמץ מספר מאכלים שיעזרו לכם לשמור על העור שלכם:

אבוקדו

האבוקדו מכיל מלאי נאה של חומצה אולאית, אשר מסייעת לעור לשמור על לחות ומראה תפוח במקצת, אשר עלול ללכת לאיבוד כשאנחנו מתבגרים והעור מאבד מהנפח שלו. הוא מכיל גם ויטמין C ו-E שניהם ויטמינים חיוניים לעור הפנים. תוכלו לאכול את האבוקדו בכפית, בממרח בתוך הכריך, או להכין מסיכת פנים מזינה ממנו.

אוכמניות

פירות יער בכלל (ואוכמניות בפרט) מכילים ויטמינים C ו-E, אשר מאירים את העור ודוחים נזקים של רדיקלים חופשיים. בניגוד לפירות אחרים, פירות יער נחשבים לבעלי תכולת סוכר נמוכה במיוחד, כך שגם אנשים עם בעיות סכרת יוכלו ליהנות מהשפעותיהם המבורכות על עור הפנים.

רימונים

הפרי השימושי הזה מככב במדורי הקוסמטיקה, בעיקר בזכות השימוש שנעשה בכל חלקיו:

מיץ רימונים המופק מהגרגירים, קליפת הרימון משמשת למיצוי וזרעיו משמשים להפקת שמן, המשמש כשמן בפני עצמו, או מהווה בסיס לתכשירי קוסמטיקה יוקרתיים ואיכותיים. זרעי הרימון מכילים ריכוז גבוה של חומצות שומן שמשמשות כאנטי-אוקסידנטים, משקמות תאי עור, מגינות מפני זיהום ומסייעות במניעת הזדקנות מוקדמת ובטיפול בקמטים וקמטוטים קיימים. גם כאן, ניתן לאכול את גרגירי הרימון או להשתמש בהם לצורך הכנת מסיכת פנים עתירת לחות ויעילה.

אבטיח או עגבניות

בנוסף לליקופן (100 גרם אבטיח מכילים כ-4.5 מ"ג ליקופן), מכיל האבטיח גם בטא קרוטן, המסייע לגוף להתמודד עם נזקי קרינת השמש. אין זאת אומרת כי אבטיח יכול להחליף בהצלחה את קרם ההגנה עם מסנני הקרינה שלנו, אבל בשמש הישראלית החמה, הגוף שלנו זקוק לכל הגנה שהוא יכול לקבל, גם מבפנים. מי שלא אוהב אבטיח יכול להחליף אותו בעגבניות, שכמות הליקופן בהן אף היא גבוהה (כ-3.1 מ"ג בממוצע לעגבנייה בינונית).

דגים ופירות ים

דגים, במיוחד דגים שמנים (כמקרלים, סלמון וכד') מכילים חומצות שומן חיוניות, אומגה 3 ואומגה 6, אשר בנוסף לכל התועלות הבריאותיות שלהן (כטיפול במפרקים) מחוללות פלאים לעור הפנים בכל שלב של חיינו. כמו כן, מהווים פירות ים ודגים מקור ליוד (המסייע במניעת עור גס ומחוספס ובמניעת התקמטות מוקדמת שלו) ולאבץ (המסייע בהחלמת העור, מעודד התחדשות תאים ומסייע בטיפול במקרי אקנה של גיל ההתבגרות וגיל המעבר).

 

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …