סטריליזטור

בית מרקחת – סטריליזטור

במידה ואת קוראת את המילים האלו עכשיו, מגיע לך מזל טוב גדול, את אם בישראל או שבקרוב מאוד תהיי. כפי שאת יודעת עם כל השמחה מגיעה גם אחריות עצומה. אחריות לרווחת, שמחת ובריאות התינוק החדש. אין ספק שהטכנולוגיה הרפואית באה לקראת האימהות ומדי שנה באים לעולם מוצרים חודשים לרווחת האם. המוצר בו נעסוק בטקסט הקצר שלפניך הוא בגדר מוצר חובה לכל אם שמזינה את בנה מדי פעם או באופן כללי בבקבוק. המוצר נקרא בשם סטריליזטור וכמו שכן הוא – מבצע סטריליזציה.

למה נחוץ סטריליזטור?
התינוק מגיע לעולם כאשר הוא חסר אונים מכל הבחינות. המערכת החיסונית שלו עדיין אינה מפותחת וישנו חשש גדול לבריאותו בעיקר בשנת החיים האשונה בדגש על החודשים הראשונים לחייו. סטריליזטור מיוצר במטרה לחסוך זמן ולייעל את פעולת עיקור הבקבוקים. מדובר על מכונה שמביאה את הבקבוקים לטמפרטורה בה לא נותר אף חיידק חי. סטריליזטור במובן הזה הוא לא פחות ממכשיר מציל חיים.

סוגים שונים
ישנו מגון רחב של דגמים של המכשיר היום בשוק. ההמלצה היא לבחור סטריליזטור שמתאים לחברה שמייצרת את הבקבוקים שאת משתמשת בהם. כך תדעי שהוא מותאם באופן מושלם לבקבוקים. ישנם סוגי סטריליזטור שמתאימים לכמויות שונות של בקבוקים ולאביזרים שונים. ישנם בקבוקים שמלבד המכסה, הפטמה וגוף הבקבוק מכילים חלקים נוספים כגון שסתום למניעת כניסת אוויר. סטריליזטורים מסוימים מכילים התקנים להושבת החלקים הנוספים האלו. אי לכך, שימי לב איזה דגם את רוכשת וחשוב לוודא שהוא אכן מתאים לציוד שברשותך.

להזין בצורה המושלמת, גם כשחוזרים לעבודה
מאחר ובארץ החוק מותיר לאם החדשה רק שלושה חודשים של חופשת לידה, ישנה בעיה להמשיך בהנקה כשחוזרים לעבוד. משאבות חלב מודרניות הן כלי עזר מצוין עבור האם הקרייריסטית שלא מוכנה לוותר על ההזנה הטובה ביותר, חלב האם. גם כאן נעשה שימוש במכשיר סטריליזטור לעיקור הבקבוקים. כמובן שהמכשיר מצוין גם עבור תינוקות שניזונים מתמ"ל. בכל מקרה, במידה ואת מזינה את תינוקך בעזרת בקבוק – נחוץ עיקור וחיטוי לבקבוק.

הכנסה למיקרוגל או חיבור לחשמל
שיטת הפעולה של כל מכשיר סטריליזטור סטנדרטי היא הכנסתו למיקרוגל. ישנה חשיבות אם כך להתאמה בין שני המכשירים. מיקרוגל קטן מדי לא יוכל להכיל מכשיר סטריליזטור מסיבי. מאחר ומדובר על שימוש יומיומי ורב, ישנה חשיבות רבה לנחות התפעול. אי לכך, קחי את המידות של המיקרוגל מבעוד מועד לפני שתרכשי את מכשיר החיטוי.
סוג אחר של סטריליזטור פועל על חשמל באופן עצמאי ואינו זקוק להכנסה למיקרוגל. דגמים חשמליים עולים לרוב יותר מהדגמים שמכניסים למיקרוגל אך יש להם מספר יתרונות. ראשי מדובר על מכונה שניתן לעשות בה שימוש לא תלות במכשיר אחר. כל שנחוץ הוא חיבור לחשמל. כמו כן מדובר על מכשירים שמסוגלים להכיל כמות גדולה יותר של בקבוקים. הדגמים שנכנסים למיקרוגל מכילים לרוב מקום לשלושה עד שישה בקבוקים. הדגמים החשמליים מכילים לרוב מקום לשישה עד שמונה בקבוקים. ונקודה חשובה נוספת היא שמכשיר חשמלי שומר על הבקבוקים מעוקרים כל עוד הוא מחובר לחשמל כך שאין צורך להתעסק אתו יותר מדי.
נקודות שיש לתת עליהן את הדעת
לסיכום אספנו כה נקודות חשובות שחשוב לדעת. ראשית, סטריליזטור הוא מכשיר שיש לעשות בו שימוש במהלך כל שנת החיים הראשונה. כמו כן אין זה משנה אם מדובר על חלב, תמ"ל, מים או תה, כל נוזל שניתן בבקבוק צריך להינתן בבקבוק שעבר חיטוי. ונקודה אחרונה לסיום – שיהיה לכן המון בהצלחה ומזל טוב.

כדאי לבדוק גם

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …

7 טיפים להנקה כשתינוקך מתחיל לגדל שיניים

מהי בקיעת שיניים? התינוק שלך יתחיל את בקיעת השיניים שלו כאשר קבוצת השיניים הראשונה שלו, …

5 כללים לבחירת שם לתינוק

בחירת שם לתינוק החדש שלכם עלולה לעתים קרובות להפוך למטלה מפרכת. בנוסף לאפשרויות שאתם, הורי …