מערכת חיסון

הכינו עצמכם לחורף

חיזוק הגוף על כל מערכותיו לרבות מערכת החיסון הוא חיוני עבור תפקודו התקין. ישנם לא מעט אנשים שאינם מודעים עד כמה תזונה נכונה, עשירה בכל אבות המזון בכלל ובויטמינים ומינראלים בפרט מהווה את המפתח לכך. עולם הויטמינים הוא רחב ולכל אחד מהם תפקיד ייחודי בתרומתו לחיזוק ושמירה על הגוף.

ישנם ויטמינים שהינם החשובים ביותר לחיזוק המערכת החיסונית וכוללים בתוכם:
ויטמין A – מגדיל את כמות כדוריות הדם הלבנות בגוף ומקטין את הסיכוי לדלקות. בנוסף הוא חשוב מאוד להתפתחות תאי מוקוזה נשימתית, אלו תאים המצפים את מערכת הנשימה ומהווים מעצור להדבקה של מערכת זו על-ידי וירוסים.
ויטמין C – זהו ויטמין יעיל מאוד, מונע דלקות וזיהומים ומסייע לגוף במאבק בוירוסים וחיידקים.
ויטמין E – מנטרל רדיקלים חופשיים ומונע מהם להזיק לתאים הבריאים בגוף. הוא חיוני לניצול חמצן בדם, בשרירים וברקמות וכן משפר את זרימת הדם.
ויטמין B6 – תורם לתגובה החיסונית של הגוף להתמודדות עם וירוסים, זיהומים.
חשוב לזכור כי גם אבץ וברזל תורמים לחיזוקה של המערכת החיסונית.
כאשר קיים חוסר באחד מהויטמינים הללו או יותר, ההשלכה הישירה היא היחלשות המערכת החיסונית, חשיפה מוגברת לזיהומים, קושי של הגוף להילחם ביעילות בדלקות, וירוסים וחיידקים. בכל ימות השנה יש צורך להקפיד על צריכת כל הויטמינים והמינראלים להם זקוק הגוף, אולם חשוב מאוד ליישם את הסיסמה הכן עצמך לחורף, ומדוע? עובדה ידועה היא כי בחורף שינויי האקלים, הקור העז, היובש הם מצע טוב יותר למחלות, זיהומים, וירוסים, שפעת, דלקות. החיידקים חוגגים באוויר, הסיכוי להידבק במחלה כזו או אחרת הוא גבוה וכמעט ודאי. מי שהמערכת החיסונית שלו חזקה יצלח את החורף בצורה בריאה. הבעיה היא כאשר לא עומדים מאחורי הכן עצמך לחורף, וקיימים חוסרים של ויטמינים, אז לגוף קשה מאוד להתמודד עם התחלואים הסובבים אותו והתוצאה היא מחלות חוזרות ונשנות ושעות מרובות במיטה ובקופת החולים. מומלץ להצטייד בטיפים של הכן עצמך לחורף הן לילדים והן למבוגרים והם:
תזונה נכונה, מאוזנת ועשירה – לאורך כל השנה בכלל ובחורף בפרט יש להקפיד על אכילת ירקות שורש וירקות כתומים, פירות שכולם עשירים בויטמינים.
פעילות גופנית סדירה להמרצת מחזור הדם.
תוספי תזונה – כדי להיות סמוכים ובטוחים כי הגוף מקבל את כמות הויטימינים והמינראלים לה הוא זקוק, מולטי ויטמינים (המכילים את כל המינראלים והויטמינים החיוניים לגוף ומסייע לגוף להמנע ממחלות) ופרוביוטיקה (קבוצה של חיידקים טובים (ידידותיים) המסייעים למעי הגס בו נמצאת 70% ממערכת החיסון של האדם, חיזוק המערכת החיסונית, שיפור תהליכי העיכול, התמודדות עם חיידקים החודרים לגוף דרך מערכת העיכול) יאפשרו לעבור את החורף בקלות ויסייעו כל אחד בדרכו בהתמודדות עם דלקות\ זיהומים ומחלות שונות. כל אלו חשובים כתוספת לתזונה בריאה ומאוזנת, אך מחליפים אותה.
קיימים סוגים שונים של מולטי ויטמין המותאמים במיוחד לילדים וצרכיהם, לגברים, לנשים, לתקופת הריון, לגילאי 50 ומעלה.

 

כדאי לבדוק גם

10 מיתוסים חורפיים וקרירים

רוצה לארגן לעצמך חורף חמים ובריא יותר השנה? לפני כן, עדיף שתיפטרי מהמיתוסים הבאים. כמה …

האם ויטמין C ואבץ ינצחו את ההצטננות?

ה"משוגעים לבריאות" אינם מחכים שהמחלות תגענה אליהם, הם מקדימים ותוקפים אותן ראשונים. ג'ני ספרינג, בת …

צינון

איך להתמודד עם עונות המעבר

עונות המעבר בישראל הן העונות הנוחות ביותר מבחינת מזג האוויר. עונות שאינן מתאפיינות בשרב קיצי …