קורס הכנה ללידה – למה זה חשוב?

 

אנחנו חיים בעידן מודרני והטכנולוגיה מקיפה אותנו מכל עבר. לאורך התבגרותנו חונכנו לדחות סיפוקים ולאט לאט, התרחקנו מההקשבה ל"בטן" שלנו, לחושים שלנו, לגופנו. אם בעבר, אבותינו הקדמונים יכלו לזהות ממותה מתקרבת על פי ריחה או על פי רחשם של הענפים הנשברים. כיום, אלפי שנים לאחר מכן, כבר איננו נסמכים יותר על עצמנו ועל האינסטינקטים הפרימיטיביים שלנו, שכן החלפנו אותם באמצעים טכנולוגיים, בעזרים חיצוניים, ב"קביים" חושיים.

האינסטינקט האימהי

אולם, גם כיום, למרות הקפיצה האבולוציונית הענקית שעשינו מאז, ישנן סיטואציות מסוימות בחיים בהן צף הבסיס הקדמון שלנו, האינסטינקט הראשוני והקמאי, שמאפיל על התרבות הנרכשת ועל ההרגלים המודרניים שלנו ומופיע במלוא עוזו. אם תרצו, ניתן לראות את התופעה בצורה מובהקת במקרים בהם נאלצת אם להגן על ילדיה מפני איום פיזי ממשי. גם הביטוי בו ישתמשו כדי לתאר אותה "לביאה המגנה על גוריה" ירמז על כך שהיא משילה מעליה את התרבות והמודרניזציה ושבה למצב הקדמוני.

לידה – מתחברות לעצמנו

מצב נוסף בו אנחנו מחוברות מאד לגופנו ולאינסטינקטים הקדמוניים שלנו, הוא הלידה. לא מעטות הן כיום הנשים המעדיפות ללדת בלידה טבעית ובהתערבות מינימלית על פני לידה המנוהלת על ידי הרופא/ה המיילד/ת. אבל כאשר מדובר בלידה ראשונה, עבור היולדת ובן זוגה, "לידה" תהווה נעלם במשוואה, אשר, במידה ולא יקבלו את המידע וההכנה הדרושים להם, הם לא יוכלו לחוות אותה בדרך הטובה ביותר, כפי שצריכה להחוות לידה.

קורס הכנה ללידה

אין ספק כי הכנה מקדימה מצמצת סטרס, ולכן קורס הכנה ללידה אמור לתת לכם, היולדת ובן זוגה, את כל המידע המועיל הנוגע ליום הגדול הזה.

תוכלי להכיר טוב יותר את גופך, את התהליכים המתרחשים בו בעת חודשי ההיריון ואת השינויים החלים בו לקראת הלידה.

תלמדי מהי חבילת לידה, איזה תכשירים היא צריכה לכלול וכיצד כל אחד מהם יכול לסייע ולהקל עליך בשבועות האחרונים של ההיריון (למשל, שמן עיסוי לפרינאום Perineum Massage Oil) ובלידה עצמה.

בקורס תקבלי מידע על אפשרויות הלידה השונות העומדות בפניך, השפה המקצועית של הצוות הרפואי בבית החולים, התנוחות בהן תוכלי להתמודד עם צירי הלחץ ובעת הלחיצות וכן הלאה.

למרות שהגישה הרווחת, היא כי בן הזוג נוכח בלידה, ישנן יולדות המעדיפות ליווי של אם, אחות או חברה. כך או אחרת, מי שמלווה אותך בעת הלידה צריך להיות בקורס ההכנה ללידה. ההדרכה בקורס תעניק לו/לה כלים להישאר במצב רגוע (ככל שניתן כמובן), להזכיר לך את הנשימות הרצויות בכל שלב והעיקר, להוות עבורך עוגן ומשענת, גם בעת שהצירים הופכים לתכופים, הכאב מתגבר והלידה עצמה מתחילה.

הכנה ללידה – חוויה מאחדת

עד לפני עשורים לא רבים, לידה הייתה "עניין" של נשים כאשר בני הזוג לא הורשו (או שלא היו מעוניינים) להיות מעורבים בה. קורס הכנה ללידה מאפשר לך ולבן זוגך ליצור מעין "גיבושון" מקדים משלכם ללידה עצמה ולהורות שתגיע לאחריה. היכולות לתקשר ביניכם מעבר לשגרה היומיומית, לבלות יחד זמן שמוקדש  לבואם של החיים החדשים שיצרתם, בחירת חבילת לידה, בחירת הציוד והביגוד שיקדמו את הרך/ה הנולד/ת, כל אחת מהן מהווה נדבך נוסף בגיבושה של המשפחה הצעירה שאתם עומדים להיות בעוד מספר חודשים.

שיהיה במזל J

כדאי לבדוק גם

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …

7 טיפים להנקה כשתינוקך מתחיל לגדל שיניים

מהי בקיעת שיניים? התינוק שלך יתחיל את בקיעת השיניים שלו כאשר קבוצת השיניים הראשונה שלו, …

5 כללים לבחירת שם לתינוק

בחירת שם לתינוק החדש שלכם עלולה לעתים קרובות להפוך למטלה מפרכת. בנוסף לאפשרויות שאתם, הורי …