8 טיפים שיעזרו לתינוק שלך לישון טוב בלילה

 

אחד מהסימנים המובהקים והמוכרים של הורים, הם העיניים האדומות וחסרות השינה והעיגולים השחורים המעטרים אותן. אם גם אתם מאלה שגילו כי למשפט "בת בבית – אור בבית" יש עבורכם פרפראזה חדשה "תינוק בבית – אור בבית", הגיע הזמן לקבל מספר טיפים שיקלו עליכם את התקופה חסרת השינה והמציקה, אשר נראה לכם כאילו היא נמשכת עד אינסוף.

לפני השינה – אמצו לכם שיגרת השכבה לישון אשר נוחה לכם. היא יכולה להתחיל באמבטיה חמימה ורגועה, מעבר לחדר אפלולי והנקה בכיסא נדנדה/השכבה במיטה (לפי גילו של התינוק). חשוב מאד לדבוק בשגרה ולשמור על סביבה נטולת גירויים ככל האפשר בזמן זה.

סביבה נטולת גירויים – סלקו ממקום השינה של התינוק (מיטה או עריסה) כל דבר שעלול למשוך את תשומת ליבו, כוונו את הטמפרטורה בחדר ל-18 עד 21 מעלות, השתדלו להימנע מקשר עין איתו (דבר הגורם לו התרגשות), דברו אליו בקול רגוע ושקט והקפידו על אפלוליות בחדר.

מגע פיזי לפני השינה ובעת ההירדמות – עיסוי עדין של התינוק במשך כרבע שעה לפני זמן השינה יסייע לו לישון טוב יותר בלילה. ישנם תינוקות אשר נרדמים טוב יותר, כשידו של הורה מונחת על בטנם או על הלחי שלהם. הדבר נתון לשיקולכם, בהתחשב בעובדה הדבר עלול ליצור תלות ולהגיע למצב בו התינוק יתקשה (או יסרב) להירדם ללא ידו של ההורה.

אין צורך להעיר תינוק במידה והחיתול שלו רטוב – בניגוד למה שהאינסטינקט ההורי שלנו אומר, חיתולים בעלי ספיגה מוגברת ידאגו שהתינוק לא ייפתח אדמומית עד הבוקר. אם התינוק לא התעורר, אין סיבה שתעירו אותו, רק על מנת להחליף את החיתול הרטוב ביבש.

לימדו לזהות סימני עייפות – תינוק עייף מידי לא יירדם, הוא יהפוך לעצבני, למנג'ס, לעייף יותר, למנג'ס, לעצבני יותר, וחוזר חלילה. לכל תינוק סימני עייפות ייחודיים משל עצמו (תינוק אחד יפהק, בעוד תינוק שני ימולל את השמיכה ותינוק שלישי ישחק עם תנוך האוזן שלו), כך, שגם אם מדובר בילד השני או השלישי, הקדישו זמן ללמוד את הסימנים הייחודיים לתינוק.

רעשים, רחשים וקולות – תינוקות צעירים עדיין מחוברים לחוויית השהיה ברחם, לכן, מבחינת הקולות הסובבים את התינוק בעת שהוא מושכב לישון, חשוב לנסות לשחזר את הסיטואציה עבורם ככל שניתן. אפשר לעשות זאת על ידי השמעת "רעש לבן", רחשי טבע רגועים למיניהם או אפילו השמעת דמוי פעימות לב של האם. מעבר לקולות הרקע היזומים, לא מומלץ לעבור ללכת על קצות אצבעות בכל עת שהתינוק ישן, מאחר וכך אתם מתחייבים ליצור סביבה נטולת רעשים בכל עת שהוא נרדם.

מוצץ – אחד מסלעי המחלוקת הנפוצים בגידול ילדים הוא השימוש במוצץ. לכל אחד מהצדדים ישנם טיעונים מצוינים לביסוס עמדתו. התומכים טוענים כי מדובר בדרך הקלה והמהירה להרגעת התינוק ואילו המקטרגים טוענים כי מדובר ביצירת תלות, בסיכון לעיוות הלסת וכן הלאה. בסופו של דבר נראה, כי את ההחלטה בדבר השימוש, עושים דווקא התינוקות ולא ההורים או היועצים J.

הרדמה בנדנוד – גם כאן, מדובר במחלוקת שיש לה תומכים ומתנגדים, בדיוק מסיבות דומות לאלה של המוצץ (הרדמה מהירה מול תלות). כאן, ההחלטה נתונה בידיכם, ההורים, מתוך ההנחה שברור לכם שמדובר ביצירת הרגל שיחייב אתכם לעשות זאת גם בזמנים שלא בהכרח יהיו נוחים לכם (לאחר יום עבודה עמוס, בעת מחלה וכד').

כדאי לבדוק גם

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …

7 טיפים להנקה כשתינוקך מתחיל לגדל שיניים

מהי בקיעת שיניים? התינוק שלך יתחיל את בקיעת השיניים שלו כאשר קבוצת השיניים הראשונה שלו, …

5 כללים לבחירת שם לתינוק

בחירת שם לתינוק החדש שלכם עלולה לעתים קרובות להפוך למטלה מפרכת. בנוסף לאפשרויות שאתם, הורי …